کوهمره نودان

همه چیز در باره کوهمره نودان

کوهمره نودان

همه چیز در باره کوهمره نودان

کوهمره نودان

سلام
این وبسایت جهت حفظ واشاعه آثار معنوی وسرمایه های انسانی ، کمک به حفظ آداب ، رسوم و فرهنگ اهالی بخش کوهمره ، همچنین معرفی اجمالی منطقه کوهمره نودان طراحی شده است. اطلاعات مختلف و متنوعی از روستاهای بخش بصورت جداگانه آورده شده است . اطلاعات وبلاگ از طریق مردم روستاها و فرهنگیان ارجمند بدست آمده است و می تواند منبع مناسبی جهت مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی باشد.
لطفا مطالب خود را به آدرس qh.sharif@gmail.com ارسال نمایید.
با تشکر فراوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

اهمیت مفهوم هویت ملی نسبت به سایر انواع هویت جمعی، در تأثیر بسیار آن بر حوزه های متفاوت زیست - اجتماعی است..

به دلیل فراگیر بودن و تعیین کنندگی مفهوم هویت ملی در حوزه های فرهنگ، اجتماع، سیاست و اقتصاد، مردم شناسان، جامعه شناسان و علمای عام سیاست و اقتصاد به مطالعه درباره آن همت گمارده اند..

 در واقع، هویت ملی برای یک  جامعه ، به منزله‌ی روح برای بدن است که فقدان آن به منزله‌ی مرگ خواهد بود. هویت ملی، هم عامل همبستگی و شکل‌گیری روح جمعی در یک ملت و هم وجه مشخصه و معرفه آن در میان ملل دیگر است. در واقع، قوام و دوام زندگی توأم با عزت و آزادی یک ملت، به هویت ملی آن در معنای عام و گسترده بستگی دارد.

باید توجه داشت که هویت ملی مسأله‌ای انفرادی، ‌شخصیتی و روانی نیست، بلکه پدیده‌ای جمعی است که به بنیادهای فرهنگی، تاریخی و اعتقادی یک ملت و قوم  مربوط می‌شود، بنابرین دارای اهمیتی فوق العاده است..

وقتی به مسأله هویت ملی توجه می کنیم، در حقیقت به تشخص و شخصیت واقعی یک قوم و یا یک ملت نظر می افکنیم، شخصیت و تشخصی که از خصوصیات و ویژگیها و امتیازات مردم یک سرزمین حکایت دارد.

مدتی است بحث ارتقاء و شهرستان شدن منطقه قائمیه و از قبل آن تفکیک و انتزاع کوهمره و تشکیل شهرستان کوهچنار مطرح می باشد .

اهالی رشید کوهمره ضمن حمایت همه جانبه از پیشرفت و ارتقاء و شهرستان شدن قائمیه ، نسبت به تجزیه و تفکیک بخش کهن و با اصالت کوهمره بشدت حساس بوده و خواهان برقرار ماندن یکپارچی و تمامیت ارضی آن می باشند.

کوهمره متشکل از دو دهستان بزرگ دشت برم و نودان می باشد . چنانچه خدای ناکرده قسمتی از این بخش و منطقه کهن جدا شود هویت ملی و قومی این بخش صدمه دیده و در کوتاه مدت و دراز مدت به زیان همه مردم خواهد بود.

لذا اهالی کوهمره مصرانه نسبت به هرگونه تجزیه و تفکیک بخش کوهمره نودان مخالفت می نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی